Sposobem na zaangażowanie naszych uczniów jest wykorzystanie szyfrów. Podczas projektu „Zakodowane zadania” uczestnicy poznają i wykorzystUją aplikacje, które pozwalają zaszyfrować informacje oraz teksty poleceń do zadań (generatory szyfru Cezara, alfabetu Morse’a, szyfru PIGPEN, kodu QR, labiryntów i in.). Powstaną nasze własne szyfry podstawieniowe z wykorzystaniem działań arytmetycznych.
1. Prezentacja uczestników (uczniów):
- tworzenie awatarów
- przygotowanie krótkich informacji o sobie zapisanych kodem QR
- zamieszczenie awatarów i kodów QR na tablicy Mural:
https://app.mural.co/t/primaryschoolno16inwroclaw2313/m/primaryschoolno16inwroclaw2313/1636629312269/c017a87754ed1bfe0612010735821f837fa88761?sender=u95efacc8b61bdad51ccb4032
2. Prezentacja szkół za pomocą komiksów i informacji zapisanych alfabetem Morse'a
- Komiksy wklejamy do wspólnej prezentacji dzielonej :
https://docs.google.com/presentation/d/1SSUbxvvhd8k90x7hAZSRYqP2lBAO6rrBLDTzLdXA1y0/edit?usp=sharing - Przygotowujemy po jednym pytaniu o swojej szkole do quizu w LearningApps
3.Zaszyfrowane notatki o naszych miejscowościach:
- przygotowanie krótkiej notatki o swojej miejscowości, której fragmenty są zakodowane szyfrem Cezara lub kodem PIGPEN:
https://drive.google.com/file/d/1pgQE7yaAN2YjcM6A30FKFFjXnl2s4ou8/view?usp=sharing - przesłanie notatki do wyznaczonego partnera do odszyfrowania
- notatki i rozwiania umieszczamy we wspólnym dokumencie dzielonym, zamienianym następnie na książeczkę elektroniczną
4. Matematyczne sudoku:
- tworzenie własnych szyfrów podstawieniowych dla ustalonej grupy wiekowej (wybrano kl. 5-6)
- stworzenie zaszyfrowanych wersji sudoku z częściowymi rozwiązaniami
- umieszczenie sudoku we wspólnym dokumencie dzielonym - stworzenie wersji pdf
- Efektem współpracy ze Szkołą Podstawową im. Jana Brzechwy w Skale był zestaw Matematycznych Sudoku:
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz