Translate

ZAKODOWANE ZADANIA

 Sposobem na zaangażowanie naszych uczniów jest wykorzystanie szyfrów. Podczas projektu „Zakodowane zadania” uczestnicy poznają i wykorzystUją aplikacje, które pozwalają zaszyfrować informacje oraz teksty poleceń do zadań (generatory szyfru Cezara, alfabetu Morse’a, szyfru PIGPEN, kodu QR, labiryntów i in.). Powstaną nasze własne szyfry podstawieniowe z wykorzystaniem działań arytmetycznych. 

1. Prezentacja uczestników (uczniów):

2. Prezentacja szkół za pomocą komiksów i informacji zapisanych alfabetem Morse'a

3.Zaszyfrowane notatki o naszych miejscowościach:




4. Matematyczne sudoku:

  • tworzenie własnych szyfrów podstawieniowych dla ustalonej grupy wiekowej (wybrano kl. 5-6)
  • stworzenie zaszyfrowanych wersji sudoku  z częściowymi rozwiązaniami
  • umieszczenie sudoku we wspólnym dokumencie dzielonym - stworzenie wersji pdf
  • Efektem współpracy ze Szkołą Podstawową im. Jana Brzechwy w Skale był zestaw Matematycznych Sudoku:

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz