Translate

YOUNG EXPLORERS IN THE DIGITAL STEM WORLD

 

Celem projektu jest wprowadzenie uczniów do koncepcji STEM (nauka, technologia, inżynieria i matematyka) poprzez integrację narzędzi cyfrowych i działań zespołowych. Poprzez wyzwania co miesiąc uczniowie będą badać rzeczywiste problemy i rozwijać krytyczne myślenie, kreatywność i umiejętności pracy zespołowej.

Cele:
1. Wprowadzenie podstawowych koncepcji STEM przy użyciu narzędzi cyfrowych.

2. Wspieranie współpracy i komunikacji między szkołami w różnych krajach.

3. Zachęcanie do rozwiązywania problemów i innowacyjnego myślenia.

4. Rozwój kompetencji cyfrowych uczniów i umiejętności XXI wieku.
 

Prezentacja partnerów:

Przygotuj swój awatar w jednej z poniższych aplikacji:

 https://www.cartoonize.net/avatar-maker/

https://avatarmaker.com/

 

 Nasze awatary



 

https://padlet.com/privetdrive1433/let-s-introduce-owdhzuf84jiwjhob

 

Utworzony za pomocą aplikacji PadletUtworzony za pomocą aplikacji PadletUtworzony za pomocą aplikacji Padlet

Projekty logo projektu:

https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSfyFb68_1-ss09f8MUkVBdSkPyH7zzaixfsGKhwP14fEd6I3A/viewform?pli=1


GRA - DZIEŃ BEZPIECZNEGO INTERNETU

Zaznacz poprawne odpowiedzi w quizie:

 https://wordwall.net/resource/86400239/internet-safety



 

 AKTYWNOŚĆ ''PRZEDSTAWIAMY MÓJ KRAJ ZE STEM''

Należy przygotować informacje na temat ważnego naukowca związanego ze STEM, który odegrał znaczącą rolę w historii lub rozwoju naszego kraju.

 Format prezentacji może być  plakatem wykonanym w aplikacji Canva. W pracy należy ​​uwzględnić:

 • Krótką biografię naukowca

  • Wpływ na naukę, technologię i społeczeństwo

• Elementy wizualne (obrazy, diagramy lub wykresy)

  • Ciekawostki lub mniej znane szczegóły dotyczące naukowca. 

• Źródła i odniesienia dla wiarygodności. 

Grafikę w aplikacji Canva należy wykonać na koncie nauczyciela klikając w link https://www.canva.com/class/join, a następnie wpisując kod podany przez nauczyciela podczas lekcji.

Dzieci tworzyły plakaty o Mikołaju Koperniku i Marii Skłodowskiej-Curie. Praca uczniów klasy 5a:



 Nasz plakat zamieszony w projekcie w języku angielskim:




 

Wiosenne życzenia dla partnerów



Wspólne obchody Międzynarodowego Dnia Matematyki

Byłam odpowiedzialna za zorganizowanie tej aktywności i ułożyłam do niej zadania dla wszystkich partnerów. 

  1. Puzzle – ułóż puzzle, aby otrzymać obrazek reklamujący Dzień Matematyki: https://www.jigsawplanet.com/?rc=play&pid=08a6761e3047

2. Pokoloruj każdy kształt innym kolorem – zadanie możesz wykonać na komputerze lub kredkami na kartce papieru.

DOWNLOAD TESSELATION IMAGE


3. Stwórz proste logo z napisem MATHS DAY używając aplikacji na stronie https://www.flamingtext.com/logo/Design-3D-Text 

Dodaj swoją pracę do kolekcji Wakelet https://wakelet.com/i/invite?code=3u304qh9

4. Stwórz jeden obrazek używając https://classic.toonytool.com/ – podaj nam informację o swojej szkole używając działań arytmetycznych.

Dodaj swoją pracę do kolekcji  Wakelet https://wakelet.com/i/invite?code=eskjr8wi

5. Zagraj w grę stworzoną w aplikacji Nearpod  https://app.nearpod.com/?pin=JC58T

Praca uczniów Szkoły Podstawowej nr 16:




 Życzenia wielkanocne oraz z okazji Ramadanu

Życzenia zostały zapisane na tablicy Lino, a następnie utworzono z nich plakat w aplikacji Canva: 



 

 

 

 

 

 

 

 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz