Translate

WE LEARN FOR LIFE

   Projekt realizowany w roku szkolnym 2013/2014. Naszymi partnerami były szkoły w Siggiewi na Malcie, Lauria we Włoszech, Brasov w Rumunii, Salonikach w Grecji, Kijowie na Ukrainie.
   Celem projektu było zainteresowanie dzieci zdobywaniem wiedzy, pokazanie ciekawostek i przydatności nauki w życiu codziennym, a także wszechstronny rozwój.  
   Po zaprezentowaniu szkół, uczestników oraz blogów klasowych uczniowie tworzyli propozycje logo naszego projektu. Uczniowie głosując online wybrali jeden z projektów:






   Podczas projektu uczestniczyliśmy w organizowaniu Dnia Drzewa, Dnia Ziemi.

 Uczniowie uczestniczyli także w przygotowanych dla nich zajęciach z mapą, podczas których musieli odszukać w terenie jak najwięcej figurek wrocławskich krasnali.


   W ramach świątecznych aktywności uczniowie tworzyli własne kartki, które przesłaliśmy partnerom. 
   Kolejne zajęcia były odpowiedzią na pytanie "Po co nam matematyka?". Dzieci poszukiwały zastosowań matematyki wokół  nas. Na pierwszych zajęciach obejrzeliśmy krótki film z wykładem naukowca z Politechniki Warszawskiej. Matematyk przedstawił  nam zagadnienie mostów w Królewcu na przykładzie ścieżek w ZOO. Potem uczniowie podzielili się  na dwie grupy. Każda grupa otrzymała różne obrazki i miała wybrać te, na których znajdzie zastosowanie matematyki. Okazało się, że na każdym obrazku dzieci dostrzegły przydatność matematyki. Dzieci wymieniały np. mierzenie długości, obliczenia rachunkowe, ceny, kształty geometryczne, pola i objętości, skalę. Wszystkich zaciekawił obrazek Leonarda da Vinci z człowiekiem witruwiańskim.  Dzięki niemu i wykonanym  pomiarom dzieci odkryły matematyczne prawidłowości  w ciele człowieka.

   Na zakończenie dzieci rozwiązywały zadania dotyczące otrzymania jak największego zysku cukierni, która będzie piekła 2 rodzaje ciast. Uczniowie prawidłowo wykonali wszystkie obliczenia i znalazły  rozwiązanie  problemu (prezentacja z zajęć).
   Na kolejne zajęcia zaprosiłam mamę Kornelii. Pani jest architektem i przygotowała dla nas prezentację o przydatności matematyki w jej pracy. Uczniowie poznali figury przestrzenne i odnajdywali  je na zdjęciach.  Zobaczyliśmy także plany budynków, które wykonują architekci. Dzieci  odnajdywały na nich figury, wymiary budynków oraz skalę planu. Wskazywały odcinki równoległe i prostopadłe. Poznały także oznaczenia, które występują na tych planach (zdjęcia).
   Trzecie zajęcia poświęciliśmy na budowanie mostów. Obejrzeliśmy film o katastrofie mostu w USA, który został źle zaprojektowany (obejrzyjcie kolorowaną wersję na http://www.youtube.com/watch?v=j-zczJXSxnw). Następnie sami zabawiliśmy się w konstruktorów i zbudowaliśmy dwa mosty: nasze budowle
   Na ostatnich zajęciach przed feriami uczniowie tworzyli modele brył według własnych pomysłów. 

   Projekt został nagrodzony Krajową i Europejską Odznaką Jakości eTwinning:


  

 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz