Celem projektu było zainteresowanie dzieci zdobywaniem wiedzy, pokazanie ciekawostek i przydatności nauki w życiu codziennym, a także wszechstronny rozwój.
Po zaprezentowaniu szkół, uczestników oraz blogów klasowych uczniowie tworzyli propozycje logo naszego projektu. Uczniowie głosując online wybrali jeden z projektów:
Podczas projektu uczestniczyliśmy w organizowaniu Dnia Drzewa, Dnia Ziemi.
Uczniowie uczestniczyli także w przygotowanych dla nich zajęciach z mapą, podczas których musieli odszukać w terenie jak najwięcej figurek wrocławskich krasnali.
W ramach świątecznych aktywności uczniowie tworzyli własne kartki, które przesłaliśmy partnerom.
Kolejne zajęcia były odpowiedzią na pytanie "Po co nam matematyka?". Dzieci poszukiwały zastosowań matematyki wokół nas. Na pierwszych zajęciach
obejrzeliśmy krótki film z wykładem naukowca z Politechniki
Warszawskiej. Matematyk przedstawił nam zagadnienie mostów w Królewcu
na przykładzie ścieżek w ZOO. Potem uczniowie podzielili się na dwie
grupy. Każda grupa otrzymała różne obrazki i miała wybrać te, na których
znajdzie zastosowanie matematyki. Okazało się, że na każdym obrazku
dzieci dostrzegły przydatność matematyki. Dzieci wymieniały np.
mierzenie długości, obliczenia rachunkowe, ceny, kształty geometryczne,
pola i objętości, skalę. Wszystkich
zaciekawił obrazek Leonarda da Vinci z człowiekiem witruwiańskim.
Dzięki niemu i wykonanym pomiarom dzieci odkryły matematyczne
prawidłowości w ciele człowieka.
Na
zakończenie dzieci rozwiązywały zadania dotyczące otrzymania jak
największego zysku cukierni, która będzie piekła 2 rodzaje ciast.
Uczniowie prawidłowo wykonali wszystkie obliczenia i znalazły
rozwiązanie problemu (prezentacja z zajęć).
Na
kolejne zajęcia zaprosiłam mamę Kornelii. Pani jest
architektem i przygotowała dla nas prezentację o przydatności matematyki
w jej pracy. Uczniowie poznali figury przestrzenne i odnajdywali je na
zdjęciach. Zobaczyliśmy także plany budynków, które wykonują
architekci. Dzieci odnajdywały na nich figury, wymiary budynków oraz
skalę planu. Wskazywały odcinki równoległe i prostopadłe. Poznały także
oznaczenia, które występują na tych planach (zdjęcia).
Trzecie
zajęcia poświęciliśmy na budowanie mostów. Obejrzeliśmy film o
katastrofie mostu w USA, który został źle zaprojektowany (obejrzyjcie
kolorowaną wersję na http://www.youtube.com/watch?v=j-zczJXSxnw). Następnie sami zabawiliśmy się w konstruktorów i zbudowaliśmy dwa mosty: nasze budowle
Na ostatnich zajęciach przed feriami uczniowie tworzyli modele brył według własnych pomysłów.
Projekt został nagrodzony Krajową i Europejską Odznaką Jakości eTwinning:
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz