Translate

TRAVEL OF OUR DREAMS

Projekt zaplanowałam dla uczniów klas czwartych. Jest realizowany od października 2015 ze szkołą na przedmieściach Kopenhagi -Hummeltofteskolen, w Virum w Danii. Dzięki projektowi uczniowie mają rozwinąć swoją wiedzę o krajach europejskich. Stworzą prezentację, w której zaproponują trasę wycieczki po ich zdaniem najciekawszych miejscach naszego kontynentu. Będą musieli także oszacować koszt tej wyprawy. 
Rozpoczęliśmy pracę od zaprezentowania naszej szkoły partnerom:


Na kolejnym spotkaniu uczniowie podzielili się na 3-4 osobowe grupy, w których będą pracować nad realizacją kolejnej aktywności projektu TRAVEL OF OUR DREAMS. Zadaniem dzieci było wybranie dwóch miast europejskich, które chciałyby zwiedzić. Okazało się to nie takie proste. Dzieci musiały sprawdzić, czy miasta, które wymieniały, leżą w Europie (posłużyły się Internetem), a następnie wspólnie dokonać wyboru spośród kilku propozycji. Musiały także znaleźć angielskie nazwy tych miast.  Każda grupa zamieściła nazwy wybranych miejsc na tablicy AnswerGarden, którą udostępniliśmy także naszym duńskim partnerom.
Następnie uczniowie przystąpili do zbierania informacji o wybranych przez siebie miastach. dzieci musiały wybrać kilka obiektów, które chciałyby zwiedzić. (zdjęcia z zajęć)
Podczas kolejnych zajęć uczniowie ... grali w Milionerów. Zadania, które pojawiały się w grze dotyczyły kosztów podróży. Uczniowie wykazywali się umiejętnością działań na liczbach naturalnych, dodawali, odejmowali i mnożyli kwoty w rożnych europejskich walutach. Spróbujcie sami: MILIONERZY Następnie uczniowie układali własne zadania na ten temat.


Click to play this Smilebox collage
Create your own collage - Powered by Smilebox


Kontynuowaliśmy zajęcia, na których uczniowie doskonalili swoje umiejętności matematyczne, choć nie tylko. Tym razem uczniowie pracowali korzystając z tabletów. Oto zadania, które dla nich przygotowałam:





W II semestrze do naszego projektu dołączyli nowi partnerzy z Solingen w Niemczech, Dunakeszi na Węgrzech oraz Istambułu w Turcji. Dzieci z naszej ekipy przygotowały krótkie prezentacje, aby przedstawić się partnerom:



Kolejny etap to przygotowanie prezentacji o miastach i miejscach w nich, które chcielibyśmy zobaczyć. Oto nasze prace:











Po przygotowaniu prezentacji o wybranych przez nas miejscach w 5 miastach uczniowie przystąpili do obliczania kosztu wyprawy. Ich zadaniem było znalezienie cen biletów wstępu do muzeów oraz cen biletów komunikacji miejskiej w wybranych miastach. Następnie ceny te wpisywali do arkusza na Dysku Google, który udostępniliśmy także naszym partnerom do współpracy. Oto jak pracowali uczniowie:


Click to play this Smilebox slideshow
Create your own slideshow - Powered by Smilebox


Kolejnym zadaniem było stworzenie własnego projektu biletu na podróż marzeń. Uczniowie korzystali z edytorów graficznych oraz grafik znalezionych w sieci. Oto prace, które powstały:

Click to play this Smilebox slideshow
Create your own slideshow - Powered by Smilebox
Photo slideshow personalized with Smilebox

Nasze grupy we Wrocławiu i w Dunakeszi obliczały koszty biletów i transportu podczas Podroży Marzeń, wspólnie pracując na Dysku Google:
 


Nasza grupa przygotowała także plan podróży na mapie:





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz