Translate

SAY NO TO BULLYING

Jest to drugi projekt realizowany z hiszpańską  szkołą   CPEiP Camino de Santiago w Zizur Mayor. Głównym celem projektu jest promowanie kultury  w klasach, w których uczniowie traktują się wzajemnie z życzliwością i szacunkiem.  Uczniowie mieli poznać prawa dziecka, zrozumieć problemy, które istnieją wśród dzieci i identyfikować emocje innych w różnych sytuacjach. Naszym zadaniem było także rozwijanie kreatywności uczniów i możliwość doskonalenia umiejętności językowych. Zrealizowano następujące aktywności:


  • Przygotowaliśmy film prezentujący naszą szkołę oraz klasę.
  • Wspólnie poznawaliśmy Konwencję Praw Dziecka – dzieci tworzyły plakaty prezentujące najważniejsze ich zdaniem prawa, a następnie najważniejsze z nich zebraliśmy w postaci chmury wyrazów.
  •  
     
  • Uczniowie klasy 4e, po poznaniu Konwencji Praw Dziecka, przygotowali plakaty prezentujące najważniejsze Ich zdaniem prawa dzieci:




 
 
  • Obie drużyny obejrzały wystąpienie 16-letniej Pakistanki Malali Yousafzai, bojowniczki o prawo wszystkich, zwłaszcza dziewcząt, do edukacji, przemawiającej w Organizacji Narodów Zjednoczonych. Po dyskusji na temat przemówienia, nagraliśmy część refleksji dzieci.
 
  •  
  •  
 
  • Wysłaliśmy tradycyjną pocztą świąteczne życzenia do partnerów.
 
 
  • Zorganizowaliśmy krótkie przedświąteczne spotkanie na Skype i nagraliśmy film, na którym przedstawiliśmy polskie tradycje świąteczne, polskie kolędy  i złożyliśmy życzenia hiszpańskim uczniom.
 
 
  • Wykorzystaliśmy materiały europejskiego projektu ENABLE, który zajmuje się wspieraniem szkół, edukatorów i uczniów w działaniach przeciwko przemocy, do realizacji aktywności dotyczącej emocji. Pierwszym ćwiczeniem  było wspólne podzielenie podanych w prezentacji emocji na negatywne i pozytywne, a następnie usystematyzowanie ich w zależności od poziomu  energii, jakie te emocje wywołują. 
 
 
  •  Poszukiwaliśmy przyczyn złości. Uczniowie tworzyli w języku polskim „alfabet złości”, w którym alfabetycznie wypisywali rzeczy i zachowania, które wywołują u nas negatywne emocje. Po przetłumaczeniu na język angielski, przygotowaliśmy plakat, który przesłaliśmy do partnerów.



  • Po dyskusji na temat mowy ciała, przygotowaliśmy interaktywny quiz dla dzieci w Zizur Mayor, na którym polscy uczniowie przedstawiali różne emocje. Zamieściliśmy zdjęcia dzieci, a partnerzy mieli odgadnąć emocję, jaką przedstawiono na fotografii.
 
 
  •  Ostatnim tegorocznym zadaniem było przygotowanie kilku filmów, nagranych techniką poklatkową, na których zaprezentowano przypadki różnych rodzajów agresji wśród dzieci. Uczniowie musieli wybrać kilka sytuacji, stworzyć scenariusz
    i być aktorami. Powstało 5 krótkich filmów. Nasi partnerzy muszą zaproponować rozwiązania przedstawionych sytuacji. 
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
 


Podczas realizacji projektu korzystaliśmy z aplikacji i programów: Picovico, Movie Maker, Kizoa, Tagul, Paint, Learning Apps, Stop Motion. Projekt będzie kontynuowany w przyszłym roku szkolnym. 


W roku szkolnym 2017/2018 realizujemy następne aktywności w naszym projekcie z hiszpańskimi parterami:

  • Obejrzeliśmy materiały filmowe przygotowane przez uczniów z Zizur Mayor. Nasi baskijscy partnerzy przedstawili na nich przykłady przemocy, z którymi dzieci stykają się w szkole. Nagrali je w języku angielskim. Poniżej jeden z filmów:
    NIGHTMAREPARIS from Iñaki Legarra on Vimeo.
     
  •  Nasza grupa przygotowała listę porad dla ofiar szkolnej przemocy. Zapisaliśmy je na interaktywnej tablicy linoit:
  • SAY NO TO BULLYING
     
  • Uczniowie klasy 5e, kontynuując polsko-hiszpański projekt rozpoczęli prace na temat przemocy, z jaką spotykamy się w internecie. Pierwsza aktywność to stworzenie plakatów prezentujących zasady właściwego zachowania użytkowników sieci. Oto prace uczniów klasy 5e:
     
     
    Wymieniliśmy z naszymi partnerami świąteczno-noworoczne życzenia - oto kartki, które nadeszły z Zizur Mayor:

Uczniowie z klasy 5e postanowili się odwdzięczyć dzieciom z baskijskiego Zizur Mayor i przygotowali dla nich kartki przedstawiające nasze miasto.


  • Kontynuując nasze aktywności związane z cyberprzemocą zaproponowałam uczestnikom obejrzenie filmu przygotowanego przez Childnet:

     
    Po obejrzeniu filmu odbyła dyskusja online - wykorzystaliśmy aplikację Tricider, w której uczniowie udzielali odpowiedzi na pytania o powody i skutki cyberprzemocy oraz proponowali sposoby reagowania  w wypadku cyberbullingu. 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz