Jest to drugi projekt realizowany z hiszpańską szkołą
CPEiP Camino de Santiago w Zizur Mayor. Głównym
celem projektu jest promowanie kultury w
klasach, w których uczniowie traktują się wzajemnie z życzliwością i
szacunkiem. Uczniowie mieli poznać prawa
dziecka, zrozumieć problemy, które istnieją wśród dzieci i identyfikować emocje
innych w różnych sytuacjach. Naszym zadaniem było także rozwijanie kreatywności
uczniów i możliwość doskonalenia umiejętności językowych. Zrealizowano
następujące aktywności:
- Przygotowaliśmy film prezentujący naszą szkołę
oraz klasę.
- Wspólnie poznawaliśmy Konwencję Praw Dziecka – dzieci tworzyły plakaty prezentujące najważniejsze ich zdaniem prawa, a następnie najważniejsze z nich zebraliśmy w postaci chmury wyrazów.
- Uczniowie klasy 4e, po poznaniu Konwencji Praw Dziecka, przygotowali plakaty prezentujące najważniejsze Ich zdaniem prawa dzieci:
- Obie drużyny obejrzały wystąpienie 16-letniej Pakistanki Malali Yousafzai, bojowniczki o prawo wszystkich, zwłaszcza dziewcząt, do edukacji, przemawiającej w Organizacji Narodów Zjednoczonych. Po dyskusji na temat przemówienia, nagraliśmy część refleksji dzieci.
- Wysłaliśmy tradycyjną pocztą świąteczne życzenia do partnerów.
- Zorganizowaliśmy krótkie przedświąteczne spotkanie na Skype i nagraliśmy film, na którym przedstawiliśmy polskie tradycje świąteczne, polskie kolędy i złożyliśmy życzenia hiszpańskim uczniom.
- Wykorzystaliśmy materiały europejskiego projektu ENABLE, który zajmuje się wspieraniem szkół, edukatorów i uczniów w działaniach przeciwko przemocy, do realizacji aktywności dotyczącej emocji. Pierwszym ćwiczeniem było wspólne podzielenie podanych w prezentacji emocji na negatywne i pozytywne, a następnie usystematyzowanie ich w zależności od poziomu energii, jakie te emocje wywołują.
- Poszukiwaliśmy przyczyn złości. Uczniowie tworzyli w języku polskim „alfabet złości”, w którym alfabetycznie wypisywali rzeczy i zachowania, które wywołują u nas negatywne emocje. Po przetłumaczeniu na język angielski, przygotowaliśmy plakat, który przesłaliśmy do partnerów.
- Po dyskusji na temat mowy ciała, przygotowaliśmy interaktywny quiz dla dzieci w Zizur Mayor, na którym polscy uczniowie przedstawiali różne emocje. Zamieściliśmy zdjęcia dzieci, a partnerzy mieli odgadnąć emocję, jaką przedstawiono na fotografii.
- Ostatnim tegorocznym zadaniem było przygotowanie kilku
filmów, nagranych techniką poklatkową, na których zaprezentowano przypadki
różnych rodzajów agresji wśród dzieci. Uczniowie musieli wybrać kilka sytuacji,
stworzyć scenariusz
i być aktorami. Powstało 5 krótkich filmów. Nasi partnerzy muszą zaproponować rozwiązania przedstawionych sytuacji.
Podczas
realizacji projektu korzystaliśmy z aplikacji i programów: Picovico, Movie
Maker, Kizoa, Tagul, Paint, Learning Apps, Stop Motion. Projekt będzie
kontynuowany w przyszłym roku szkolnym.
W roku szkolnym 2017/2018 realizujemy następne aktywności w naszym projekcie z hiszpańskimi parterami:
W roku szkolnym 2017/2018 realizujemy następne aktywności w naszym projekcie z hiszpańskimi parterami:
- Obejrzeliśmy materiały filmowe przygotowane przez uczniów z Zizur Mayor.
Nasi baskijscy partnerzy przedstawili na nich przykłady przemocy, z
którymi dzieci stykają się w szkole. Nagrali je w języku angielskim.
Poniżej jeden z filmów:
NIGHTMAREPARIS from Iñaki Legarra on Vimeo.
- Nasza grupa przygotowała listę porad dla ofiar szkolnej przemocy. Zapisaliśmy je na interaktywnej tablicy linoit:
SAY NO TO BULLYING |
- Uczniowie klasy 5e, kontynuując polsko-hiszpański projekt rozpoczęli prace na temat przemocy, z jaką spotykamy się w internecie. Pierwsza aktywność to stworzenie plakatów prezentujących zasady właściwego zachowania użytkowników sieci. Oto prace uczniów klasy 5e:
- Wymieniliśmy z naszymi partnerami świąteczno-noworoczne życzenia - oto kartki, które nadeszły z Zizur Mayor:
Uczniowie z klasy 5e postanowili się odwdzięczyć dzieciom z baskijskiego
Zizur Mayor i przygotowali dla nich kartki przedstawiające nasze
miasto.
- Kontynuując nasze aktywności związane z cyberprzemocą zaproponowałam uczestnikom obejrzenie filmu przygotowanego przez Childnet:
- Po obejrzeniu filmu odbyła dyskusja online - wykorzystaliśmy aplikację Tricider, w której uczniowie udzielali odpowiedzi na pytania o powody i skutki cyberprzemocy oraz proponowali sposoby reagowania w wypadku cyberbullingu.
- Efekty pracy można zobaczyć na INFOGRAFICE
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz