Translate

MATHEMATICS FORMS (ONE MONTH, ONE FORM …)

Uczniowie klasy 5E rozpoczęli współpracę ze szkołami w Portugalii i Hiszpanii. Wspólnie będą pracować nad projektem Mathematics forms (one month, one form …), w którym będą doskonalić swoje wiadomości i umiejętności dotyczące geometrii.
Rozpoczęliśmy naszą współpracę od zaprezentowania uczniów klasy 5e - wykorzystaliśmy tablicę Padlet:




Zadania w listopadzie mają związek z kołem, okręgiem i kulą. Uczniowie klasy 5E wykonywali swoje prace artystyczne, w których głównym bohaterem miało być koło i okrąg, wykorzystując dowolne edytory graficzne. Była to okazja to przypomnienia różnicy między kołem i okręgiem, a zarazem doskonała okazja do rozwijania kreatywności naszych uczniów. Powstały piękne prace - dzieci dostrzegały koła i okręgi wokół nas, ale tworzyły także bardzo interesujące abstrakcyjne grafiki.
Wszystkie prace zostały zebrane w elektroniczną książeczkę Calameo i zaprezentowane naszym partnerom.


Link do książeczki

Dzieci  z klasy 5e rozwijają swoją wiedzę dotyczącą figur geometrycznych. Na lekcji matematyki, realizując projekt Mathematics forms (one mont, one form...),  miały okazję przypomnieć sobie informacje dotyczące kół i okręgów. Były one przedstawione na prezentacji:
  

Następnie uczniowie rozwiązywali zadania dotyczące zależności między długością promienia i średnicy, po czym poznali liczbę Pi. Dzięki niej byli już w stanie wyznaczyć obwód okręgu. Dzieci poznały przybliżoną wartość Pi i obliczały obwód okręgu zarówno na podstawie długości promienia, jak i średnicy. Oto jak pracowali uczniowie klasy 5e: LINK

Uczniowie klasy 5e zrealizowali ostatnią aktywność dotyczącą kół, okręgów i kul w projekcie Mathematics forms (one month, one form...). Tym razem poszukiwali gier i zabaw, w których wykorzystujemy te kształty. Skorzystaliśmy z zasobów naszej szkoły i nagarliśmy krótki materiał filmowy:
  

Kolejny miesiąc naszego projektu jest poświęcony trójkątom i piramidom (ostrosłupom). Uczniowie poszukiwali tych figur wokół nas i fotografowali swoje odkrycia. Zbieramy je na tablicy Padlet:
Zrobione przy pomocy aplikacji Padlet

Link do tablicy 

Uczniowie rozwiązywali także zadania na specjalnie przygotowanych kartach pracy, w których uczyli się klasyfikować trójkąty i stosować podziały do obliczania obwodów trójkątów:
Click to play this Smilebox slideshow
Create your own slideshow - Powered by Smilebox



Jedną z aktywności w tym miesiącu jest przygotowanie pracy artystycznej, w której należy użyć tylko trójkątów, kół, sfer i ostrosłupów. Zaproponowałam dzieciom zainspirowanie się pracami abstrakcjonistów.  Uczniowie klasy 5e obejrzeli głównie prace, które stworzył Wassily Kandinsky. Swoje rysunki tworzyli korzystając z aplikacji Paint. Stworzyli prawdziwe dzieła sztuki:



Kolejny miesiąc poświęcony jest kwadratom, prostokątom i sześcianom. Rozpoczęliśmy od zebrania zdjęć tych figur: 
oraz sprawdzenia ile wynosi suma kątów wewnętrznych czworokąta:

Click to play this Smilebox slideshow
Create your own slideshow - Powered by Smilebox

Następnie uczniowie poznali klasyfikację czworokątów i ich najprostsze własności. Kolejne zadanie polegało na obliczaniu obwodów poznanych czworokątów:

Uczniowie klasy 5e, uczestniczący w projekcie, przygotowali swoje prace artystyczne, w których posłużyli się techniką Op-art. Prace, zebrane w książeczkę elektroniczną, przedstawiliśmy partnerom z Portugalii i Hiszpanii:

Kolejna aktywność to opracowanie quizów i zagadek, które dotyczą omawianych figur. Uczniowie ułożyli własne zadania: 



Czas na ostatnią aktywność w projekcie MATHEMATICS FORMS (ONE MONTH, ONE FORM...). Tym razem zadaniem uczniów z Polski, Portugalii i Hiszpanii jest stworzenie plakatu promującego geometrię. Nasze pomysły zaprezentowaliśmy już naszym partnerom. W I etapie wybierzemy najlepsze polskie prace, głosując w formularzu Google. Następnie weźmiemy udział w głosowaniu międzynarodowym, w którym wybierzemy najlepsze prace z 3 partnerskich krajów.


Uczniowie i nauczyciele z Portugalii przygotowali dla wszystkich partnerów projektu quiz, w którym mieliśmy szansę doskonalić wiedzę na temat kształtów geometrycznych. Quiz rozwiązywaliśmy na smartfonach, a następnie wspólnie na tablicy interaktywnej:


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz