Translate

WELCOME TO EARTH - GOLDEN RECORDS FOR ALIENS

Ideą projektu jest stworzenie "Złotych dysków" o naszej planecie, aby wysłać je w kosmos jako zaproszenie dla obcych cywilizacji. Inspiracją są 2 Złote Dyski, które zostały umieszczone na pokładzie obu sond Voyager wysłanych w przestrzeń kosmiczną w 1977 roku. Nasi studenci będą przygotowywać informacje o naszych krajach, planecie i osiągnięciach ludzi, aby przedstawić je kosmitom.
Partnerem naszego projektu jest węgierska szkoła w Dunakeszi.


Tradycyjnie pierwszą aktywnością w projekcie jest przygotowanie wizytówki szkoły i ekipy. Wspólnie z uczniami klasy 4c przygotowaliśmy krótki materiał filmowy:



Uczniowie fotografują jesienny krajobrazy, aby pokazać kosmitom 4 pory roku:

Zdjęcia Nikoli, Blanki i Alicji:



Zdjęcia Radka, Filipa i Adama:

Zdjęcia Amelii, Julii, Emilki i Poli:




Zdjęcia Franka, Natalki, Majki i Niny:



Kosmici powinni do nas przylecieć, choćby po to, aby zobaczyć jak piękna jest ta pora roku😀

Uczniowie przygotowali także swoje propozycje logo naszego projektu. Wszystkie wykonali w programie Paint. Powstało 15 prac:


W następnym tygodniu polscy i węgierscy uczniowie wezmą udział w głosowaniu online, poprzez formularz na Dysku Google, dzięki czemu wybierzemy wspólne logo naszego projektu.

    
 






Zakończyło się głosowanie online na logo naszego  projektu. Wybraliśmy propozycję, przygotowaną przez węgierskiego ucznia. Gratulujemy zwycięzcy! 



Naszym partnerom z Dunakeszi pokazaliśmy czym zajmowała się nasza klasa we wrześniu, październiku i listopadzie:

Poznaliśmy także bliżej węgierskich uczniów oraz ich miasto dzięki prezentacjom, jakie dla nas przygotowali. Nasze piękne miasto zaprezentowaliśmy z magazynie, w którym pokazaliśmy największe atrakcje Wrocławia MAGAZYN O WROCŁAWIU.
Kolejne aktywności w naszym projekcie to zbieranie nagrań dźwięków naszej planety i stworzenie prac, na których uczniowie przedstawią własne wyobrażenia kosmitów.


14 grudnia 2018 roku uczniowie klasy 4c, realizujący projekt eTwinning  WELCOME TO EARTH-GOLDEN RECORDS FOR ALIENS, uczestniczyli w wyjątkowym spotkaniu. Po raz pierwszy zorganizowaliśmy wideokonferencję z naszymi węgierskimi partnerami! Dzięki połączeniu poprzez SKYPE uczniowie mieli okazję lepiej poznać uczniów z Dunakeszi i ich miasto, a przy okazji doskonalili swoje umiejętności językowe, bo nasz projekt realizowany jest w języku angielskim.  Bardziej odważne dzieci z  klasy 4c opowiedziały o sobie i zaprezentowały najciekawsze miejsca we Wrocławiu. Ponieważ nasze spotkanie odbyło się przed Świętami Bożego Narodzenia i Nowym Rokiem, nie mogło w nim zabraknąć kolęd. Dzieci z Dunakeszi zaśpiewały nam kolędę po węgiersku, a następnie nasza drużyna zaśpiewała kilka polskich kolęd. Zanim pożegnaliśmy się, życząc sobie Wesołych Świąt i szczęśliwego Nowego Roku, wspólnie zaśpiewaliśmy po angielsku piosenkę „Jingle Bells”.  




 


Uczniowie klasy 4c w grudniu i styczniu tworzyli prace, na których przedstawiali swoje wyobrażenia kosmitów. Dzieci wykorzystały możliwości programy Paint, aby zaprezentować swoje pomysły. Powstały piękne rysunki, które przedstawiliśmy już naszym partnerom. Ufoludki wg dzieci mogą wyglądać przerażająco, ale i całkiem przyjaźnie. Mamy nadzieję, że ci kosmici, dla których przygotowujemy złote dyski prezentujące naszą planetę, dobrze przyjmą nasze zaproszenie i przybędą na Ziemię w pokojowych zamiarach.



Kolejną aktywnością było zebranie największych osiągnięć ludzkości. Naszą pracę rozpoczęliśmy od wybrania najważniejszych naszym zdaniem dzieł architektury i sztuki: muzyki, malarstwa i rzeźby. Na przygotowanych przeze mnie tablicach Padlet moi uczniowie zebrali swoje znaleziska, a tablice udostępniliśmy partnerom z Węgier. Kiedy uzupełnią je swoimi propozycjami, przygotuję głosowanie online i wybierzemy TOP 10 z każdej kategorii.
Zrobione przy pomocy aplikacji Padlet

Zrobione przy pomocy aplikacji Padlet




Zrobione przy pomocy aplikacji Padlet



Głosowanie odbywa się dzięki trzem formularzom, stworzonym na Dysku Google. Uczniowie mogą wybrać kilka dzieł sztuki z każdej kategorii:
  •  Malarstwo i rzeźba


  • Architektura
 
 
 

  • Muzyka



Linki  do formularzy: Malarstwo i rzeźba,   ArchitekturaMuzyka.


Podczas projektu WELCOME TO EARTH-GOLDEN RECORDS FOR ALIENS prezentujemy przedstawicielom obcych cywilizacji zmienność krajobrazów na naszej planecie, także cztery poru roku. Tym razem uczniowie klasy 4c wykonywali zdjęcia zimy w naszym mieście i regionie. Fotografie zebraliśmy w postaci animacji Smilebox. Nasi węgierscy partnerzy swoje zdjęcia zaprezentowali w magazynie online.


Click to play this Smilebox slideshow
Create your own slideshow - Powered by Smilebox





Wyniki głosowań przeprowadzonych we Wrocławiu i Dunakeszi:








Wybraliśmy wspólnie TOP 10 w 3 kategoriach:
ARCHITEKTURA:


  1. House of Parliament, Budapest, HUNGARY
  2. The Burj Khalifa , Dubai, UNITED ABAR EMIRATES
  3. The Colosseum, Rome, ITALY
  4. Taj Mahal, Agra, INDIA
  5. The Eiffel Tower, Paris, FRANCE
  6. Pisa Tower, Pisa, ITALY
  7. London Bridge, London, UK
  8. CN Tower, Toronto, CANADA
  9. Golden Gate Bridge,  San Francisco, USA
  10. The Great Wall of China, CHINA
 MALARSTWO I RZEŹBA:



  1. Mona Lisa, Leonardo da Vinci
  2. Starry Night, Vincent van Gogh
  3. The Scream, Edvard Munch
  4. Jesus sculpture, Rio de Janeiro, BRAZIL
  5. Guernica, Pablo Picasso
  6. Battle of Grunwald, Jan Matejko
  7. Gold Adela, Gustav Klimt
  8. The Lady with an Ermine, Leonardo da Vinci
  9. Vassily Kandinsky, Composition No VIII
  10. The Statue of Liberty by Frédéric Auguste Bartholdi and  Gustave Eiffel

MUZYKA:



  1. "Turkish March", Wolfgang Amadeusz Mozart
  2. "Nocturne No. 20", Fryderyk Chopin
  3. Swan Lake, Tchaikovsky
  4. "Moonlight Sonata", Ludwig van Beethoven
  5. "Nocturne op.9 No.2", Fryderyk Chopin
  6. "Carmen" , George Bizet
  7. "Air" Johann Sebastian Bach
  8. "Hungarian Dance No. 5", Johannes Brahms
  9. "The Fifth Symhony", Ludwig van Beethoven
  10. "Hungarian Rapsody, Franz Liszt


Szukamy największych osiągnięć ludzkości w nauce. Które odkrycia są ważne dla wszystkich ludzi?

Link do TABLICY LINO




Głosowanie na największe naukowe osiągnięcia:


Link do formularza: https://forms.gle/4J2peSdQMp5BV8or8


NAJWIĘKSZE ODKRYCIA, WYNALAZKI I OSIĄGNIĘCIA NAUKOWE LUDZKOŚCI:
W skład TOP 10  weszły:
  1. Samochód  (32głosy)
  2. Telefon komórkowy (31)
  3. Komputer (30)
  4. Internet (27)
  5. Telewizja (27)
  6. Telefon (27)
  7. Witamina C (26)
  8. Elektryczność (26)
  9. Heliocentryczna teoria Wszechświata (24)
  10. Pociąg elektryczny (23)

  • Kolejną aktywnością było stworzenie przez pracujących w zespołach uczniów filmów prezentujących ich wyobrażenia lądowania kosmitów na naszej planecie. Wykorzystaliśmy szkolne tablety i aplikację Stop Motion Studio (animacja poklatkowa). Dzieci przygotowały rekwizyty, tła i postacie kosmitów. Większość filmów prezentuje pokojowe przybycie obcych. Jedna grupa przygotowała film pokazujący inwazję, która jednak dobrze kończy się dla Ziemian. Aktywność doskonale rozwija kreatywność dzieci i ich umiejętności komunikacyjne. Uczniowie sami przydzielali sobie zadania, za które czuli się odpowiedzialni i świetnie wywiązali się ze swoich zobowiązań. Poniżej filmy uczniów klasy 4c:





  • Polska drużyna przygotowała dla kosmitów plakaty, na których zaprezentowała najpiekniejsze naszym zdaniem przykłady natury w naszym kraju. Zdjęcia zostały zamieszczone na plakatach wykonanych w aplikacji Canva. Link do plakatów:
NAJPIĘKNIEJSZE PRZYKŁADY POLSKIEJ PRZYRODY
 
Add a heading by iwona_inka





  •  Zebraliśmy zdjęcia prezentujące lato we Wrocławiu i na Dolnym Śląsku:





  • Przygotowaliśmy dźwięki, jakie słyszymy w dużym mieście:
 




ANKIETA EWALUACYJNA
  

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz