Od kwietnia 2013 realizowaliśmy
wspólnie ze szkołą w Talavera de la
Reina w Hiszpanii projekt „MATHS RIDDLES ABOUT US”, który zaplanowałam i zarejestrowałam. Uczestniczyli
w nim uczniowie klas IVb i IVa (20 osób), którzy są członkami Kółka
Matematycznego MAT26.
Prace
rozpoczęliśmy od przesłania kilku zdjęć szkoły partnerom. Następnie nasi
uczniowie przedstawiali się na kartkach pocztowych z widokami Wrocławia.
Otrzymaliśmy również kartki od uczniów w Hiszpanii. W obu szkołach projektowano logo naszego projektu –
uzgodniliśmy, że każda szkoła wybiera logo z
partnerskiej szkoły. W ten sposób wybraliśmy polskie oraz hiszpańskie
logo.
W
maju uczniowie w obu szkołach układali zagadki matematyczne o swoich klasach.
Uczniowie z naszej szkoły zadawali zadania, których rozwiązaniem był m.in.
numer naszej szkoły oraz liczba uczniów w klasach IVa i IVb. Następnie
przesłali dwie dłuższe informacje o swoich klasach zakodowane przy pomocy szyfru Cezara.
Zadaniem
na czerwiec było układanie zagadek dotyczących szkoły oraz zaprezentowanie
szkoły w postaci prezentacji. W zagadkach, których rozwiązaniem była np. liczba
klas i sal, długość korytarza czy liczba tygodni w polskim roku szkolnym,
wykorzystywano pole sześcianu, pojęcie skali, obliczanie liczby trójkątów na
przygotowanym specjalnie rysunku, wykonywanie obliczeń na liczbach naturalnych czy znajdowanie największej spośród podanych
liczb. Wykonaliśmy również w programie PowerPoint prezentację, na której
zamieściliśmy nasze zdjęcia szkoły z krótkimi podpisami w języku angielskim.
Prezentację przetworzono przy pomocy programu Calameo na książeczkę
elektroniczną.
W I semestrze roku szkolnego 2013/2014 kontynuowaliśmy projekt. Zaprezentowaliśmy parterom nasze miasto (prezentacja), a następnie przygotowaliśmy zagadki, w których zawarliśmy informacje o Wrocławiu (zagadki).
Udział
w tym projekcie bardzo rozbudził kreatywność uczniów i sprzyjał rozwijaniu
umiejętności pracy w grupie. Zanim
uczniowie układali zagadki, ustalali wspólnie o co zapytają partnerów,
pracowali metodą burzy mózgów na typami zadań, omawiali swoje pomysły. Przy
okazji ćwiczyli swoje umiejętności matematyczne
i językowe. Wszystkie zadania i prezentacje można zobaczyć na stronie kółka
matematycznego oraz TwinSpace: http://new-twinspace.etwinning.net/c/portal/layout?p_l_id=23716421.
Projekt otrzymał Krajową i Europejską Odznakę Jakości eTwinning:
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz