Translate

MATHS RIDDLES ABOUT US



    Od kwietnia 2013 realizowaliśmy wspólnie ze szkołą w Talavera de la Reina w Hiszpanii projekt „MATHS RIDDLES ABOUT US”, który zaplanowałam i zarejestrowałam. Uczestniczyli w nim uczniowie klas IVb i IVa (20 osób), którzy są członkami Kółka Matematycznego MAT26.
    Prace rozpoczęliśmy od przesłania kilku zdjęć szkoły partnerom. Następnie nasi uczniowie przedstawiali się na kartkach pocztowych z widokami Wrocławia. Otrzymaliśmy również kartki od uczniów w Hiszpanii. W obu szkołach  projektowano logo naszego projektu – uzgodniliśmy, że każda szkoła wybiera logo z  partnerskiej szkoły. W ten sposób wybraliśmy polskie oraz hiszpańskie logo.
   W maju uczniowie w obu szkołach układali zagadki matematyczne o swoich klasach. Uczniowie z naszej szkoły zadawali zadania, których rozwiązaniem był m.in. numer naszej szkoły oraz liczba uczniów w klasach IVa i IVb. Następnie przesłali dwie dłuższe informacje o swoich klasach  zakodowane przy pomocy szyfru Cezara.
  Zadaniem na czerwiec było układanie zagadek dotyczących szkoły oraz zaprezentowanie szkoły w postaci prezentacji. W zagadkach, których rozwiązaniem była np. liczba klas i sal, długość korytarza czy liczba tygodni w polskim roku szkolnym, wykorzystywano pole sześcianu, pojęcie skali, obliczanie liczby trójkątów na przygotowanym specjalnie rysunku, wykonywanie obliczeń na liczbach naturalnych  czy znajdowanie największej spośród podanych liczb. Wykonaliśmy również w programie PowerPoint prezentację, na której zamieściliśmy nasze zdjęcia szkoły z krótkimi podpisami w języku angielskim. Prezentację przetworzono przy pomocy programu Calameo na książeczkę elektroniczną. 
    W I semestrze roku szkolnego 2013/2014 kontynuowaliśmy projekt. Zaprezentowaliśmy parterom nasze miasto (prezentacja), a  następnie przygotowaliśmy zagadki, w których zawarliśmy informacje o Wrocławiu (zagadki).
    Udział w tym projekcie bardzo rozbudził kreatywność uczniów i sprzyjał rozwijaniu umiejętności pracy w grupie.  Zanim uczniowie układali zagadki, ustalali wspólnie o co zapytają partnerów, pracowali metodą burzy mózgów na typami zadań, omawiali swoje pomysły. Przy okazji ćwiczyli swoje umiejętności  matematyczne i językowe. Wszystkie zadania i prezentacje można zobaczyć na stronie kółka matematycznego oraz  TwinSpace: http://new-twinspace.etwinning.net/c/portal/layout?p_l_id=23716421.

   Projekt otrzymał Krajową i Europejską Odznakę Jakości eTwinning:



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz