Translate

WORDS ALSO HURT

W marcu 2016 roku rozpoczęliśmy projekt dotyczący przemocy słownej wśród dzieci. Naszym partnerem jest hiszpańska szkoła z Kraju Basków z Camino de Santiago, Zizur Mayor. 
Naszą współpracę rozpoczęliśmy od zaprezentowania naszej szkoły i polskiej ekipy. W roku szkolnym 2014/2015 w projekcie brali udział uczniowie klas 5a, 2e i 4b i nauczyciele: Arkadiusz Hajduk, Angelika Smal i Gabriela Mueller. 
Prezentacja:
 

Kolejne aktywności:
  • Ankieta na temat uczuć po doświadczeniu przemocy słownej
Uczniowie biorący udział w projekcie mają uzupełnić prostą ankietę, wykonaną w aplikacji AnswerGarden, w której podają słowa opisujące uczucia po doświadczeniu przemocy słownej. dentyczną ankietę w języku hiszpańskim wypełniają nasi partnerzy z Camino de Santiago w Zizur Mayor.
link do ankiety 


  •  Słownik uczuć po doświadczeniu przemocy słownej
Kolejnym zadaniem w naszym polsko-hiszpańskim projekcie było zebranie słów, wpisanych przez dzieci do dwóch ankiet, we wspólnej prezentacji. Zawiera ona słowa opisujące uczucia po doświadczeniu agresji słownej, które zostały przetłumaczone na język angielski, baskijski, hiszpański i polski. Nasi partnerzy pochodzą z Kraju Basków, dlatego podali słowa w swoim języku narodowym. Polskie słowa na język angielski przetłumaczyli uczniowie klasy 4b pod opieką pana Arka Hajduka. 
Prezentacja



  • Spotkanie na Skype
Dzięki możliwościom komunikatora Skype moi uczniowie zaprezentowali partnerom nasze miasto. Dzieci krótko opowiedziały o historii Wrocławia, położeniu, pokazały zdjęcia najbardziej znanych obiektów Wrocławia. Dzieci z Kraju Basków poznały także najmniejszych mieszkańców naszego miasta-krasnale:) Uczniowie z klasy 4b przygotowali informacje o sposobach spędzania wolnego czasu przez polskich uczniów. Nasi partnerzy także opowiedzieli nam o swoim mieście. Potem uczestnicy mieli możliwość opowiadania o swoich hobby. Okazało się, że mimo znajmości słownictwa, bardzo często uczniowie byli bardzo zestresowani, jednak stopniowo przełamywali nieśmiałość i chętniej podchodzili do kamery, aby powiedzieć o sobie kilka słów.
Dla wszystkich uczestników było to ekscytujące spotkanie i możliwość doskonalenia swojego słownictwa. Po raz kolejny udowodniliśmy, że eTwinning pozwala przekraczać granice.Dziękujemy i zapraszamy na kolejne spotkania z dziećmi z całej Europy:)
Zdjęcia ze spotkania


  • Filmy dotyczące przemocy słownej

Kolejna aktywność to stworzenie własnych filmów prezentujących przykłady występowania agresji słownej wśród dzieci. Dzieci musiały zastanowić się w jakich sytuacjach najczęściej dochodzi do tego typu przemocy. Uczniowie sami tworzyli scenariusze przykładowych 4 scenek, odgrywali w nich różne role. Każdy film opatrzyli komentarzem na temat uczuć towarzyszących doświadczaniu przemocy słownej. Słowa dzieci zostały przetłumaczone na język angielski, którym posługujemy się z partnerem z hiszpańskiego Zizur Mayor. Do dodania napisów wykorzystano aplikację Amara.

Uczniowie klasy 4b razem ze swoim wychowawcą panem Arkadiuszem Hajdukiem przygotowali film o przemocy słownej w Internecie. Uczniowie klasy 2e rozmawiali ze swoją wychowawczynią - p. Angeliką Smal.
Wszystkie filmy zostały zamieszczone na specjalnym blogu oraz platformie TwinSpace naszego projektu. Teksty w filmach mojej klasy pomogła przetłumaczyć pani Agata Banaś.
LINK DO FILMÓW




  • Pożegnanie przed wakacjami z partnerami projektu WORDS ALSO HURT
9 czerwca odbyła się ostatnia wideokonferencja między uczniami naszej szkoły a partnerami projektu WORDS ALSO HURT z Hiszpanii. Było to spotkanie podsumowujące, a zarazem pożegnalne dla uczestników tego przedsięwzięcia. Polscy  i hiszpańscy uczniowie opowiadali o tym, co robili podczas projektu, mówili o tym, co najbardziej im się podobało i chwalili nawzajem swoje prace. Dzieci z Zizur Mayor tym razem dokładniej zaprezentowały swój region, czyli prowincję Navarra. Zachęcały nas do odwiedzenia Kraju Basków.  My również zapraszaliśmy do wizyty w naszym mieście i kraju.
Bardziej odważni przedstawiciele obu ekip zaprezentowali swoje plany wakacyjne.
Podziękowaliśmy sobie nawzajem za bardzo miłą i owocną współpracę. Mieliśmy szczęście spotkać tak otwartego, życzliwego i pomysłowego partnera. Życzyliśmy uczniom i panu Inakiemu udanych wakacji.


 


  • Przedstawiamy się nowej ekipie z Zizur Mayor
Po wakacyjnej przerwie kontynuujemy projekt WORDS ALSO HURT. W projekcie uczestniczą uczniowie z klasy 6a. Ponieważ hiszpańska grupa zmieniła się (dzieci skończyły już szkołę podstawową), prezentujemy się nowym uczestnikom projektu z Zizur Mayor: 
Prezentacja klasy 6a


  • Seanse "Cyrku motyli" we Wrocławiu i Zizur Mayor
Obie grupy uczestników hiszpańsko-polskiego projektu WORDS ALSO HURT obejrzały film pt. "Cyrk motyli". Dzięki temu uczniowie mogli sobie uświadomić problem braku akceptacji ze strony otoczenia, braku akceptacji samego siebie i braku poczucia własnej wartości. W tym krótkometrazowym filmie pokazano także nieludzki wręcz sposób traktowania głownego bohatera, zarówno przez "współpracowników", jak i widzów oraz temat naszego projektu: ranienie poprzez słowa.
Po obejrzeniu filmu uczniowie klasy 6a podzielili się swoimi przemyśleniami i wnioskami:

  Do nagrania dołączyliśmy angielskie tłumaczenie - ponownie dziękujemy pani Agacie Banaś za pomoc.
 
  • Prezentujemy partnerom nasze refleksje w postaci chmur wyrazów
Uczniowie klasy 6a zdecydowali się na przygotowanie chmur wyrazów, które będą podsumowaniem dyskusji na temat filmu "Cyrk motyli", życia głównego bohatera i zmian, jakie zawdzięcza tytułowemu cyrkowi  i jego właścicielowi. Wykorzystali słowa, które pojawiały się podczas naszej dyskusji po obejrzeniu filmu. Swoje prace wykonali w języku angielskim, który jest językiem naszego projektu. Zaprezentowaliśmy je naszym hiszpańskim partnerom: nasze refleksje w chmurach wyrazów


  • Świąteczne przesyłki
Z okazji Świąt Bożego Narodzenia i Nowego Roku przesłaliśmy sobie kartki świąteczne oraz drobne upominki - kalendarze z naszych miast:)

 



  • Poznajemy historię Lizzie Velasquez
Kolejną wspólną aktywnością w polsko-hiszpańskim projekcie WORDS ALSO HURT było poznanie przez dzieci we Wrocławiu i w Zizur Mayor historii Lizzie Velasquez (jej historię można obejrzeć z polskimi napisami na YouTube). Następnie uczniowie dzielili się własnymi refleksjami o tym, co nas określa, czy rzeczywiście wygląd jest najważniejszy w życiu, co to znaczy być dobrym człowiekiem. Hiszpańscy partnerzy przygotowali film, a my zawarliśmy nasze komentarze na Triciderze: Polskie komentarze


  • Przeprowadzamy ankietę na temat zjawiska przemocy słownej w naszej szkole
Postanowiliśmy sprawdzić jak poważnym problemem jest zjawisko przemocy słownej wśród uczniów naszych szkół. Uczniowie klasy 6a przygotowali propozycje pytań do ankiety, które następnie skonsultowali z naszym szkolnym psychologiem panią Wioletą Bobińską-Szocik. Następnie przeprowadzili badanie na losowo wybranej grupie 60 uczniów klas 4-6 naszej szkoły. Oto nasze przygotowania:


Oto wyniki naszych badań (za pomoc w tłumaczeniu dziękujemy pani Agacie Banaś):



The Results Of Our Survey



  • Jakie wartości cenimy najbardziej?  
    Ostatnia aktywność w projekcie WORDS ALSO HURT dotyczyła wybrania najważniejszych wartości dla młodych ludzi. Uczniowie klasy 6a wybrali jedno słowo i krótko uzasadniali swoją decyzję w języku angielskim:

     

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz