Rozpoczynamy projekt, w którym będziemy korzystać z kodowania. Naszym partnerem jest portugalska szkoła podstawowa w Vila Franca de Xira:
- Uczniowie przedstawiali siebie i swoje szkoły używając alfabetu Morse'a oraz szyfru Cezara. Nasze prace:
- Odszyfrowaliśmy wiadomości od naszych partnerów z Portugalii:
- Podczas Europejskiego Tygodnia Kodowania kilkakrotnie spotkaliśmy się na wspólnych Battle Royale z Cody Color:
- Wykorzystaliśmy aplikację Scratch do zaprezentowania naszych miast. Nasza grupa przygotowała kilka animacji pokazujących najciekawsze miejsca we Wrocławiu:
- https://scratch.mit.edu/projects/341691611/
- https://scratch.mit.edu/projects/341692036/
- https://scratch.mit.edu/projects/341707391/
- https://scratch.mit.edu/projects/341707290/
- https://scratch.mit.edu/projects/341706312/
- https://scratch.mit.edu/projects/341707072/
- https://scratch.mit.edu/projects/341707136/
- https://scratch.mit.edu/projects/341692563/
- https://scratch.mit.edu/projects/341715441/
Rozpoczęliśmy zajęcia z mBotami, które uczniowie musieli sami zbudować:
Kolejne zajęcia poświęciliśmy na poznanie podstawowych możliwości robotów:
Następnie uczniowie rozpoczęli programowanie mBotów. Poznali dokładnie menu i sami rozwiązywali zadane problemy - jazdę po kole, kwadracie, prostokącie, pokonanie slalomu z krzeseł:
Uczestniczyliśmy razem z partnerem w globalnym wydarzeniu Godzina Kodowania. Doskonaliliśmy umiejętności kodowania korzystając z aplikacji Star Wars, Flappy i Grinch:
Korzystaliśmy też z 2 aplikacji Minecraft:
Stworzyliśmy także we wspólnym dokumencie Google kolekcję gier dla naszych partnerów - zamieściliśmy ją ma tablicy https://wke.lt/w/s/8Pepv0
Zespół złożony z piątoklasistów przygotował wycieczkę po mapie naszego kraju - dzieci stworzyły program dla mBota i nazwy miast zapisane w kodach QR:
https://sites.google.com/view/decodeus/
Uczniowie wypełnili ankietę ewaluacyjną. Oto jej rezultaty:
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz